lørdag 29. august 2015

Tanker rett før leggetid

Før jeg dro til Seoul fikk jeg mange kommentarer om hvor vanskelig det måtte være, hvor stor utfordring jeg tar på meg og mange sa de aldri hadde turt å gjøre det samme.
Jeg har bare vært her i litt over én uke, men jeg kan allerede fortelle dette:
Hver dag jeg går ut døren vil være en utfordring. Jeg vil møte på noe ukjent, spørre eller svare på spørsmål på et språk jeg såvidt kjenner og bli forvirret mens jeg prøver å finne frem til hvor jeg skal eller lese noe skrevet i et helt annet alfabet enn jeg er vant til.
Men!
Hver gang jeg kommer inn igjen kjenner jeg en utrolig sterk mestringsfølelse. Hver dag lærer jeg nye ord, nye skikker, nye veier. Hver dag blir nabolaget litt mer kjent, t-banenettverket litt mer forståelig og hverdagen enklere. Følelsen av å nesten kunne se læringskurven stige oppover, når skolen ikke har startet engang, er en fantastisk følelse jeg ikke kan huske å ha kjent før. Jeg elsker det!
Og det gjør meg så utrolig lettet, for nå er jeg 210% sikker på at å dra hit var den riktige avgjørelsen. Selv om mange flere utfordringer står i kø og venter på meg.

Klem,
Audhild

(Dette ble også postet som status på Facebook)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer?