onsdag 16. september 2015

I'm an alien...

Hongdae! Syntes dette innlegget ble så trist uten bilde...
Det er offisielt folkens: Jeg er en ALIEN.
Hvorfor?
Jeg har nemlig fått immigrantkortet mitt. Nå er jeg offisielt en immigrant i dette fantastiske landet, og ifølge identitetskortet mitt er jeg da altså en "Alien". Det jeg har fått er et "Alien Registration Card", som man da må ha om man skal være i Korea i mer enn 3 måneder. Da får du personnummer, som er nødvendig for alt mulig rart. Aller viktigst; nødvendig for å skaffe bankkonto!

Voksenpoengene mine raser inn må du skjønne, når jeg ikke bare har klart å bli registert immigrant men også har skaffet meg en koreansk bankkonto med debitkort! Koreanske bankkort har en ganske kul funksjon jeg bare må fortelle om: En app som sier ifra hver gang kortet ditt blir belastet eller fyllt på og hva som er kilden. Ja; vi kan sjekke dette i mobilbank, men denne appen krever ingen innlogging og bare passer på og holder deg oppdatert. Man kan ikke misbruke den til å flytte på penger eller noe, så du trenger ikke stresse på det heller. En annen kul detalj, som egentlig bare er kult for spesielt interesserte, er at jeg fikk et YG-designet bankkort. Skjønne det den som skjønne kan :)

Nå ser altså sjekklisten min sånn ut:
(x) Komme inn på skole
(x) Stipend
(x) Komme til Seoul
(x) Bolig
(x) Mobil simkort (har du prøvd å sende sms til meg så har jeg 100% sikkert ikke sett den)
(x) Immigrantbevis
(x) Bankkonto
( ) Skolestart

Skolestart er da altså neste uke, så vet dere det. Er ganske spent kan man si, men aller mest gleder jeg meg til å sette alt jeg har lært meg av ord og uttrykk de siste 3 årene i system. Jeg kan ganske mye allerede da, har jeg funnet ut, men fordi jeg ikke har hatt noen som helst formell trening i språket velger jeg likevel å starte som en som ikke kan noe som helst. Best å bli god på det grunnleggende!

Det er altså bare 1 uke igjen med absolutt frihet, og den skal nytes!

Klem,
Audhild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer?