søndag 10. mars 2013

Personlig søndagsblogg

Jeg er ikke sikker enda, men jeg tror søndag skal være dagen for personlig blogging. Om jeg orker å holde meg selv så aktiv. Det fristet å oppdatere non-pop spillelisten min, for jeg har funnet noen helt fantastiske grupper som gir meg håp for fremtiden.
Bloggen min i helhet er ikke en blogg som handler om livet mitt, men noen unntak vil dukke opp og disse vil da dukke opp på søndager. Sikkert ikke hver søndag.

Denne bloggen er så personlig at jeg slenger med et bilde av meg som barn.

Hvordan ikke bestille hotell

I mai skal jeg og min venninne, Jannicke, til Paris på ferie. Vi er begge ferdig med eksamen før 17. Mai, så vi bestemte oss for å ta en uke i baguetteland for å slappe av og kose oss med litt byliv. Alle planer gikk ganske knirkefritt, og vi fikk billige flybilletter og et billig hotell.
I går bestilte jeg hotell, men så kom problemet: Datoene var feil.
Selvfølgelig så er baksiden med billige bestillinger at du ikke kan endre dem i ettertid. Du kan heller ikke avbestille og få pengene tilbake. Problemet mitt var at når jeg bestilte hotellet så var datoene satt på 23.05. - 30.05. Siden dette ikke stemte satte jeg det over til 18.05. til 25.05. og trykte på oppdateringsknappen som lå bak kalenderen. For å være sikker gjentok jeg samme prosess en gang til, valgte rommet vi skulle ha og trykte bestill.
Da bestillingen var fullført ringte jeg Jannicke, og jeg referer til hennes tweet om saken:
Jeg la selvfølgelig merke til at det plutselig stod at vi kom på en torsdag. Så la jeg merke til datoene som da var den samme som før jeg trykte oppdateringsknappen. Fullstendig druknet i angst prøvde jeg å ringe servicetelefonen til nettsiden jeg bestilte fra, men siden klokken var 19.00 på en lørdag, måtte jeg vente til klokken 09 i dag morges.
Jeg fikk tak i selskapet og en hyggelig svensk fyr fortalte meg at dette dessverre var min egen feil og ikke noe kunne gjøres med det. Jeg KUNNE prøve å ringe selve hotellet, men bestillingen var ærlig talt helt låst. Helt desperat etter en løsning ringte jeg hotellet og fikk snakket med en fransk dame som veldig strengt fortalte meg at ingenting kunne gjøres uten at selskapet ringte henne for meg, på grunn av gebyret de betaler til selskapet for å motta bestillinger fra de.
Jeg ringer så tilbake til selskapet og får en ny svenske på tråden. Hun ringer hotellet for meg, men det hele kunne uansett ikke løses på noe annen måte enn at jeg bestilte rom fra 18.05. - 23.05. i tillegg til 23.05. -30.05. og betale 1900,- NOK ekstra. I det minste virket det som hun hadde sympati for meg.
Jeg beklager for at jeg er en så sinnsykt håpløst uforsiktig person, Jannicke. Jeg gjorde alt jeg kunne for å fikse det.

Om du vet om noen som kunne tenke seg å tilbringe noen dager i Paris i mai, så si ifra, for rommet vårt er da tomt, men betalt for, fra 25.05. - 30.05. Det er et ganske billig men fint hotell som ligger greit sentralt.

Da, kjære lesere, har dere lært følgende:
- Ikke la meg bestille hotell for deg.
- Ikke bestill uten å sjekke dato, årstall, dager og internettkobling minst tusen ganger.
- Trippelsjekk på flybiletten at du lander samme dag som du reiser. (Dette gjorde jeg faktisk)
- Bestill litt dyrere pakke som inkluderer muligheten til endringer om du er uerfaren.
- Ikke bestill hotell på helg.
- Ikke bestill hotell på kveldstid.
- Det er sikkert lurest å bestille hotell med samme selskap du bestiller fly, så alt stemmer overens.

Da går jeg og begraver meg selv i skam og gruer meg til Jannicke står opp og ser på telefonen sin at situasjonen min kanskje ikke var så enkel å fikse likevel.


2 kommentarer:

  1. Ouch, minn meg på at hvis vi skal på tur sammen en gang, så skal jeg bestille stuff :P

    SvarSlett

Kommentarer?