onsdag 6. mars 2013

Polaroid

Til tross for at jeg ikke har hatt et digitalt kamera for hånden på en stund, så betyr det ikke at jeg ikke har tatt bilder. Å ta bilder med polaroidkamera er veldig gøy, men til tider dyrt. En pakke med 10 bilder kan ofte koste over 100 kroner. Likevel så er det å anbefale, syntes jeg. Bildet du tar finnes det bare ett av. Det kan scannes inn, som jeg har gjort her, men å ha orginalen hengende på veggen gir en annen effekt enn et digitalt bilde. I mitt tilfelle har jeg hengt alle bildene mine opp på en tråd som en slags tidslinje. Det er vakker og stilig dekorasjon! 
Timeline in real life!

Jeg er så heldig å eie et polaroidkamera, og her et noen av de beste bildene som har dukket opp så langt. I kronologisk rekkefølge.


Oslo for et par år siden




Hesten min, Lykketroll, sommeren 2011


Mamma glad for grillselskap sommeren 2012


Grillselskap hjemme på Eide, sommeren 2012
Sommeren 2012 solgte jeg mitt gamle Fujifilm Instax Mini, og kjøpte et større kamera som tok horisontale bilder: Fujifilm Instax 210. Veldig fornøyd med dette kameraet, da evnen til å ta inn detaljer var mye høyere. Sannsynligheten for at bildene ble vellykket(spesielt innendørs) ble mye større.


Høsten 2012 flyttet jeg til Rena. Dette er det første bildet jeg tok der, av togstasjonen sett fra gangbruen.


To av mine første venninner på Rena, Thea og Siri.


Jeg flyttet inn i studentsamskpinadens hus i Huldreveien. Der var det en katt som likte å få kos, som blant annet ble kalt Truls. Med det nye kameraet fulgte det med en macrolinse som kunne settes på. Dette er resultatet av første forsøk med denne.


I Oktober ble jeg med Mamma til Oslo for å hjelpe til å selge ost på marked.


Ikke lenge etter jeg var i Oslo, dro jeg til Trondheim for å besøke min venninne Linda. Hun ga meg omvisning på Gløshaugen, og det resulterte i dette bildet av meg og det flotte bygget.

Har du noen erfaringer med bruk av instant-kameraer?
Jeg tar gjerne imot tips og triks for å få mer ut av bildene mine!
Om du vurderer å skaffe et kamera så er det bare å spørre, for det er forskjellige kamera som passer til forskjellig bruk og det er forskjellige priser og kvalitet som er ute og flyr.

2 kommentarer:

Kommentarer?